top of page
לוגו בלוג
לוגו הלוחשת לבצקים

רוצים לדעת הכל ראשונים? הרשמו חינם לניוזלטר שלי

ההרשמה נקלטה!

עוגיות שושנים נוסטלגיות

עודכן: 7 באפר׳ 2020

העוגיות האלה, כל כך רכות... בצק פריך רך במילוי מרנג היסטרי, העוגייה הזאת היא העוגייה האהובה ביותר על אמא שלי, ממש טעם של פעם.


צילמה: קארין ביטון כהן


חומרים ל4 גלילים- 50-60 יחידות: לבצק: 1 גביע שמנת חמוצה -200 מ"ל 200 גרם חמאה- חתוכה לקוביות קטנות 450 גרם קמח שקית אבקת אפייה- 10 גרם 4 חלמונים


למילוי: 4 חלבונים 1/2 כוס סוכר 1 חבילת אינסטנט פודינג וניל- 80 גרם


תהליך הכנה:

תהליך הכנת הבצק: *במיקסר עם וו גיטרה מעבדים את החמאה ואת השמנת החמוצה. *כשהתערובת קרמית מוסיפים את החלמונים אחד אחד. *כשהתערובת הומוגנית מוסיפים את הקמח ואת אבקת האפייה ומעבדים במהירות בינונית למשך 3/4 דקות עד שנוצר בצק הומוגני . *מעבירים לניילון נצמח בצורת מלבן- כדי שיהיה נוח לרדד לאחר הקירור. מכניסים למקרר לשעתיים.


תהליך הכנת המילוי: *בקערת מיקסר עם וו בלון-מטרפה מניחים חלבונים ומתחילים להקציף במהירות הכי גבוהה עד שהתערובת מתחילה להלבין, בשלב הזה מוסיפים את הסוכר והאינסטנט פודינג וניל בהדרגה.

*ממשיכים להקציף 5-6 דקות עד שנוצר מרנג יציב, לבן, מבריק ויפה.


שלב ההרכבה: *מחלקים את הבצק ל4 חתיכות ומרדדים כל חלק למלבן בעובי 3 מ"מ. *על כל מלבן מורחים שיכבה דקה של המרנג. *מרדדים לרולדה הדוקה,עוטפים בניילון נצמד ומעבירים לחצי שעה למקפיא.


שלב האפייה: *מדליקים תנור ל180 מעלות. *חותכים עוגיות מכל רולדה בעובי 1-2 ס"מ ומניחים במרווחים במגש עם נייר אפייה. *אופים במשך15-20 דקות, עד שהעוגיות מזהיבות והמרנג מתחיל לקבל צבע. *מצננים לחלוטין ומגישים.

192 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תגובות:

bottom of page