top of page
לוגו בלוג
לוגו הלוחשת לבצקים

רוצים לדעת הכל ראשונים? הרשמו חינם לניוזלטר שלי

ההרשמה נקלטה!

קלצונה גבינות ופסטו

עודכן: 7 באפר׳ 2020

הקלצונה (מכנסיים או גרב באיטלקית) הוא מאפה איטלקי שמכינים מאותם המרכיבים כמו של הפיצה רק שבסוף התהליך, לפני האפייה, מקפלים אותו לחצי עיגול כדי שכל התוספות לא תיפולנה החוצה. אז תתכוננו לקלטונה הכי טעים שתטעמו ! במילוי ממרח פסטו ביתי ושפע גבינות שמשדרגות את הבצק המופלא למאפה שלא תוכלו להפסיק לאכול.

צילם :אפיק גבאי

לבצק:

500 גרם קמח לחם 25 גרם שמרים טריים כף סוכר ¼ כוס שמן זית 2 כוסות מים פושרים (הזהרו שלא יהיו חמים מדי) כפית מלח

לממרח פסטו:

2 צרורות בזיליקום (עלים בלבד, שטופים) 6 שיני שום 50 גרם צנוברים ½ כוס שמן זית כפית מלח (דק)

למלית הגבינות:

חבילה גבינה טוב טעם (250 גרם) ½ חבילה גבינה בולגרית 20% (100 גרם, אפשר גם עם פחות אחוזי שומן) 100 גרם מוצרלה מלח (לפי הטעם)פלפל שחור (לפי הטעם) מעט שמן זית (להברשה) אופן ההכנה - איך מכינים קלצונה גבינות ופסטו?

 

מכינים את הבצק: -בקערת מיקסר עם וו לישה מערבבים את הקמח והשמרים, מוסיפים את הסוכר, השמן והמים ומתחילים ללוש כ-5 דקות. -אחרי 5 דקות מתקבל בצק ורק אז מוסיפים את המלח ולשים עוד 3 דקות. -עוטפים את קערת הבצק בניילון נצמד ומתפיחים 20 - 25 דקות בטמפ החדר. מכינים את הפסטו: -טוחנים את כל המרכיבים במעבד מזון עד למרקם חלק. מכינים את המלית: -מערבבים הכול בקערה, ניתן להוסיף זיתים, עגבניות מיובשות, או כל תוספת אחרת שמתחשק מחממים תנור ל-200 מעלות טורבו ומכינים תבנית עם ניר אפיה. -מרכיבים את המנה: -מחלקים את הבצק ל-5 כדורים שווים, בעזרת הידיים או מערוך מרדדים את הכדורים, על גבי משטח מקומח, לעיגולים בקוטר 18 ס"מ. -על כל אחד מהבצקים המרודדים מורחים פסטו, מפזרים מהגבינה על חצי מהעיגול, -מקפלים לחצי עיגול את הבצק וסוגרים היטב עם מזלג את שני קצוות הבצק (כדי שהמלית לא תברח החוצה בתהליך באפייה).מניחים את הקלצונה המוכנים על נייר אפייה, מברישים בשמן זית ומכניסים לתנור ל-25-35 דקות (עד שמתקבל צבע זהוב ויפה). -מוציאים מהתנור, מברישים את הקלצונה האפויים במעט שמן זית (להברקה) ומגישים מיד.

311 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תגובות:

bottom of page